Vakcina bez nuspojava

Date:

Piše: Muhamed Velić

Pjesnik je imao dilemu da li svijet može pjesmom spasiti. Vjernik ne bi trebao imati dilemu može li to spasenje ibadetom postići. Pitanje je kako je to moguće?

Postoji više objašnjenja – spasit će sebe, svoju porodicu, svoj mikrokosmos, a tako i dio svijeta, makrokosmosa, u kojem živi. Ali, važnije je da će tim bogoštovljem “umiliti” Svemoćnoga Boga da On interveniše u svijetu gdje vladaju nered i haos, a Bog sve može.

Ramazan je prilika bez presedana za ostvarenje izvanrednog ibadeta, bogoštovlja.

Baš sada, u ramazanu, postimo i osjećamo neizrecivu božansku energiju koja kola našim bićem. Istovremeno svojim utrobama i čulima osjećamo svu nepravdu naprednoga svijeta u kojem ljudi, pored Covida, umiru i od gladi i neimaštine. Za nepovjerovati, ali tako je.

Evo jedne situacije! Prije par godina papu Franju je, na službenom putovanju kroz Južnu Ameriku, neki neutješni čovjek upitao zašto Bog dopušta da umiru djeca. Papa Franjo je odgovorio da ne zna. I to pitanje i taj odgovor, rekli bismo, imanentni su svakom čovjeku koji stoji pred velikim istinama, sličnim planinama, mali i nemoćan i da se popne na njih i da ih osvoji i da skrene pogled s njih.

Imao sam situaciju sličnu, no ipak lakšu, od one  u kojoj se našao papa Franjo. Mislim da sam dao odgovor na iznesenu dilemu i pitanje.

Naime, napisao sam status u kojem je malo dijete upitalo svoju majku zašto postimo, a majka je odgovorila da je to zato što to Bog želi. No, s nekog “anonimnog” profila, izvjesni je cinik iskoristio konstelaciju i napravio obrat, kazavši da je gladno dijete u Africi upitalo majku svoju zašto umiru od gladi, a majka je kazala da to Bog tako želi.

Naravno, složit ćete se sa mnom da ta analogija ne stoji i da je posrijedi, možemo kazati, čisti bezobrazluk. Ipak, odgovorio sam da to nije pitanje Božije milosti i pravde, koja je naravno neupitna, nego ljudske odgovornosti prema raspodjeli svjetskih dobara i to prije svega onog bogatog, pohlepnog, gramzivog i sebičnog svijeta koji gleda kako da unaprijedi i zaštiti samo svoju civilizaciju, a nije ga briga što na drugom kraju planete – baš zahvaljujući toj pohlepi – ljudi umiru od gladi i neimaštine te bivaju ubijani zbog svoga imena.

Dodao sam, isto tako, kazavši tom “anonimnom” ciniku da, ako je ikada u životu nahranio neku gladnu osobu, bilo gdje u svijetu, mogao je znati i spoznati da je tu odgovornost Bog spustio među ljude, da ih iskuša kako će ko ili ko će bolje postupiti. Učinilo mi se da sam pričao u havu, ali sam onda vidio armiju ljudi koji su podržali ovaj komentar, duplo više nego i sam status o postu.

I sada u ramazanu možemo osjetiti kako Svevišnji Bog spušta u naše vjerničke ruke tu moć i odgovornost da nahranimo gladni svijet, upravo preko mehanizama vjere i kako, više no prije, a manje no poslije, možemo i hoćemo vjerovati da Bog nije daleko niti je odsutan i da može i hoće intervenirati u ovakvom svijetu i našom inicijativom.

Isto tako, kažimo i ovo, svakog ramazana vidimo kako Coca-Colina ramazanska reklama rasplače vjernički svijet. To je poigravanje i manipuliranje osjećajem vjernika jer nije Coca-Cola ta koja zbližava ljude i okuplja porodice, nego je to vjera. Svjetske korporacije daju lažnu sliku kako nas upravo one zbližavaju i žele nam dobro, mada to nije tačno. Zapravo se radi o klasičnoj zloupotrebi.

Neke predaje Muhammeda, a.s., govore o tome da će ljudi pred “kraj svijeta i vremena” pronaći spas u planinama, baveći se poljoprivredom i stočarstvom, tj. živeći na svojoj zemlji, od svoga rada i svojih ruku.

Ostaje dilema i pitanje koliko je moguće ostati neovisan u današnjem kontroliranom i praćenom svijetu, kada jednostavno ne možete sačuvati “čistom” ni svoju hranu jer su nam i sjemena (za hranu) uzeli, a onda dali svoja i kao takva, pod plaštom civilizacijske norme, nametnuli.

Također, sada se i ljudska tijela preko vakcina žele iskontrolirati, a napravili su nam situaciju da drage volje na to pristajemo jer, pobogu, kad velika i teška kiša pada, dobro je imati kišobran. I to će se desiti i već se dešava, ali tu nije “kraj svijeta” sve dok svoje duše sačuvamo.

Njih ne mogu tek tako vakcinisati, jer one su već vakcinisane – ramazanskom vakcinom. Ta vakcina nema nuspojava. Pa, bujrum ljudi, vakcinišite se, dok još ima vremena.

Tekst odražava stavove autora, a ne nužno i stavove Islamske zajednice u BiH – Media centra d.o.o.

 

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related